Warsztaty

Niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli "Studio Tańca i Muzyki Rytm" Agnieszka Loska posiada Akredytację Kuratora Oświaty w Katowicach i prowadzi kursy, szkolenia i warsztaty dla nauczycieli przedszkola i klas I-III

MOŻNA ZAMOWIĆ WARSZTATY DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
(min 15 osób) warsztaty z roku 2021/2022
pt. "CHWILE JAK MOTYLE"

NOWOŚĆ: Warsztaty tańca terapeutycznego "POZNAJ SIEBIE W RUCHU" 2022 - więcej informacji TUTAJ 
Uwaga!
to są zupełnie inne warsztaty niż te, z którymi jestem kojarzona. To warsztaty własnego rozwoju (nie instruktaż, gotowiec).
Pora na coś zupełnie nowego, na czas dla nauczycieli. Gdy My, nauczycielki, się zmienimy,
rozwiniemy, poznamy, uspokoimy - właśnie to będziemy mogły dawać:
na zajęciach, w relacjach i w życiu ogólnie.
Zamów warsztaty +48 501 315 288

Warsztaty muzyczne dla nauczycieli cz. I
"CHWILE JAK MOTYLE. Integracja sensoryczna w umuzykalnieniu" - szkolenie dla nauczycieli, piosenki wraz z zabawami, ćwiczeniami i metodyką autorstwa Agnieszki Loska.

Dziecko w procesie rozwoju poznaje własne ciało, eksploruje otoczenie, zdobywa wiedzę o środowisku życia. Te informacje dostarczane są przez zmysły:
– odbierające bodźce z otoczenia: wzrok, słuch, dotyk, smak i powonienie,
– odbierające bodźce z głębi ciała: zmysł równowagi, czucia ułożenia ciała, ruchów ciała.
Jednoczesne, harmonijne współdziałanie wszystkich narządów zmysłowych czyli ich INTEGRACJA pozytywnie wpływa na rozwój UKŁADU NERWOWEGO. Pojęcie Integracja Sensoryczna (SI)
opisała dr Anna Jean Ayers, amerykańska terapeutka zajęciowa. Publikacje w j. polskim: „Dziecko a integracja sensoryczna”, „Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia”. Publikacje godne polecenia.

Stworzyłam warsztaty muzyczne, szkolenie dla nauczycieli, umuzykalniające i jednocześnie poprawiające integrację sensoryczną, ponieważ wierzę, że łatwiej jest zapobiegać, pobudzać, ćwiczyć, dawać zadania uruchamiające bodźce i cały układ nerwowy, niż później prowadzić terapię, gdy jest już nieco za późno i jakiś etap rozwoju został pominięty. Zawsze lepiej zapobiegać.

Terapia zajęciowa, to strategia obejmująca celowe działania, które mają pomóc w wykształceniu odpowiedzi adaptacyjnych usprawniających pracę układu nerwowego i tym samym umożliwiających mu pełniejsze uczestnictwo w życiu. Odpowiedź adaptacyjna, to działanie, przez które dziecko odpowiada na daną potrzebę środowiska. Za każdym razem odpowiedzi są dojrzalsze, pełniejsze, mocniejsze i bardziej złożone niż wszystko co dziecko robiło wcześniej. Odpowiedzi adaptacyjne wymagają posiadania dobrej integracji sensorycznej, ale też dzięki nim proces integrowania zachodzi sprawniej. Zabawa, w pewnym sensie zabawa oznacza integrację sensoryczną. Istota ludzka jest tak skonstruowana, by cieszyć się rzeczami, które sprzyjają rozwojowi mózgu. Dlatego dzieci lubią podnoszenie, kołysanie, przytulanie, bieganie, skakanie na placach zabaw i na plaży. Chcą się ruszać, bo ruch karmi mózg. Dziecko w pierwszych 7 latach życia jest częścią jednego procesu – porządkowania bodźców w układzie nerwowym. Szczegóły na szkoleniu dla nauczycieli, na które serdecznie zapraszam.

Warsztaty muzyczne dla nauczycieli cz. II
"Pracowite Boże Narodzenie" - szkolenie dla nauczycieli, scenariusz przedstawienia jasełkowego dla dzieci na występy bożonarodzeniowe.
Autorki: Agnieszka Loska i Aldona Kazimierska
Występują: Maryja, Józef, 4 Anioły, Listonosz, Krawcowa, Pielęgniarka, Fryzjer, Stolarz, Piekarz, Kelnerka, Kucharka, Sprzątaczka, Kosmetyczka, Budowlaniec, Elektryk, Piłkarz, Narciarz, Baletnica, Tancerka, Cukiernik, Bezrobotny, Strażak, Policjant, Lekarz, Fotograf, Mama. Role bez tekstu: Górnik, Nauczycielka lub Bibliotekarka. Wymienieni pracownicy występują w piosence pt. Nie płacz, Jezusku. Z niektórych ról ze względu na mniejszą ilość dzieci w grupie można zrezygnować. Np. z pracowników występujących w piosence pt. Nie płacz Jezusku lub takich, które nie wpływają na przebieg jasełek np. Krawcowa, Piłkarz, Narciarz, Baletnica, Kosmetyczka, Policjant, Lekarz, Strażak, Fotograf. Dobrze, żeby była jednak różnorodność zawodów i dziecięcych strojów. Jest to scenariusz, w którym każde dziecko ma swoją rolę, swoja postać do odegrania. Przeznaczone dla dzieci 5-6 letnich w przedszkolu oraz dla klas I-III.

Warsztaty muzyczne dla nauczycieli cz. III
 "Tańczące instrumenty. Dziecięce instrumenty perkusyjne" - szkolenie dla nauczycieli, metodyka gry na dziecięcych instrumentach perkusyjnych oraz tańce z użyciem instrumentów jako rekwizytów tanecznych.

Strach nauczyciela, że nie zapanuje nad emocjami, kłótnią i hałasem. Strach, że któreś dziecko będzie niezadowolone, czy też nieusatysfakcjonowane z przydzielonego instrumentu. Niechęć do komunikowania się z grupą poprzez i tak nieskuteczny krzyk. Brak informacji jak użyć instrumentów, by było: metodycznie, estetycznie, poprawnie muzycznie, w miarę cicho, miło i przyjemnie. Poczuliście to? Jeśli tak, to teraz mam dobrą wiadomość: To jest łatwe! To jest bezpieczne! To jest naprawdę przyjemne! Szkolenie, kurs czy warsztaty dają wiedzę i umiejętności, jak sobie z tym radzić. Uzyskasz radość dzieci, skupienie uwagi, rozwój sfery myślenia abstrakcyjnego. Rozwiniesz w dzieciach poczucie rytmu, współpracę w grupie, koordynację manualną i to z pewnością nie koniec korzyści. Należy używać instrumentów perkusyjnych do wspomagania integracji sensorycznej, a szczególnie układu proprioceptywnego i słuchowego, które są odpowiedzialne za stopniowanie i dozowanie ruchu, napięcie mięśni, płynność, kontrolę ruchu, precyzję, siłę i pamięć ruchową. Na instrumentach można również ćwiczyć tzw. kodowanie, ponieważ większość dzieci nie gra muzycznie lecz matematycznie, czyli przez zapamiętanie serii ruchów, dźwięków, kolejności uderzeń. Jak nad tym zapanować? Dowiesz się na tych warsztatach. Szkolenie jest na prawdę przyjemne.

Te warsztaty muzyczne dla nauczycieli mają również rolę zmiany tradycyjnego myślenia o instrumentach. Czy przyszło Ci do głowy, że można zamiast grać na instrumencie, to można użyć go jako rekwizyt do tańca? Proponuję więc na tych warsztatach, na szkoleniu kilka tańców do muzyki klasycznej, w których kołatki, grzechotki, bębenki, trójkąty czy tamburyna służą do tańca, a nie do grania. Nauczyłam się tego od mojej mistrzyni, rytmiczki, czy też Dalkrozistki - jak sama o sobie mówi, Teresy Nowak z Poznania. Ona studiowała w Genewie w Instytucie Emila Jaques-Dalcroze'a, twórcy metody rytmiki. Jeśli jesteś ciekawa, zapraszam na zajęcia lub do zakupienia warsztatów w postaci wideo mp4, muzyki mp3 i tekstów PDF.

KURS WIDEO - Warsztaty muzyczne dla nauczycieli
Dla tych, którzy wolą uczyć się zdalnie, w czasie przez siebie wybranym, mam wiadomość z ostatniej chwili. Nagraliśmy zapis wideo z kilku spotkań, warsztatów na żywo i można zakupić kurs "Chwile jak motyle. Integracja sensoryczna w umuzykalnieniu".
Kupuję warsztaty wideo "Chwile jak motyle"

Wielka wdzięczność dla uczestników warsztatów muzycznych dla nauczycieli
"Chwile jak motyle. Integracja sensoryczna w umuzykalnieniu", "Tańczące instrumenty", "Pracowite Boże Narodzenie", "Urodziny Ojczyzny", które odbyły się w miejscowościach: Kraków, Tychy, Wyry, Parzynów, Gliwice, Sokolniki, Oświęcim, Knurów, Żernica, Dąbrowa Górnicza, Jastrzębie-Zdrój, Poznań.

Informacje i zapisy na szkolenia: Agnieszka Loska
T: 501 315 288, E: rytm.agalos@gmail.com  lub  warsztaty@rytm.edu.pl

Regulamin WARSZTATÓW do pobrania

Studio Tańca i Muzyki "Rytm" - Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022
Powered by Quick.Cms | Webmaster by Zakładanie stron